diumenge, 30 de març de 2014

Experiències en Pedagogia Social

El  conversatori “Diversas experiencias en pedagogía social” de CA L'ESTUDIANTAT, Antigua Cafeteria Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació (Universitat de València) Carrer Arts gràfiques Nº 13  comptarà el proper dimarts amb la presència del col·lectiu "lectura de realidad en el aula"  de la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM, Mèxic.

El col·lectiu ens mostrarà les seus experiències que han dut a treme i que segons ells proposa : 

"La lectura de la realidad en el salón de clases es el objeto de estudio de un proyecto de investigación que se ha desarrollado, desde hace treinta y cuatro años, en la Facultad de Filosofía y Letras (FFYL) de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Los resultados obtenidos han permitido innovar una propuesta educativa, “La metodología para el rescate de lo cotidiano y la teoría” con el apoyo de los planteamientos de Paulo Freire, el EZLN, el psicoanálisis social y de nuestra práctica educativa con el surgimiento de la Pedagogía Erótica."


Més informació : esdeveniments facebook

dijous, 27 de març de 2014

Certamen Literari IBI 2014

Recordem que el termini per a presentar els treballs seleccionats per al Certamen Literari d'enguany a la FEVAEPA és el 31 de març. 



IBI MARÇ 2014

Actes del  CERTAMEN LITERARI a IBI.
16 de maig.  
                
                 UN LLIBRE, UNA IL·LUSIÓ

Lloc: TEATRO RÍO, Plaça Sant Vicent. IBI.

10,30:  recepció i benvinguda als participants i delegacions dels centres participants al teatre Rio

11,30:  Lliurament dels Permis del Certamen
Salutació i  intervenció de les autoritats.
Intervenció del president de l'Associació d'Alumnes  Epa “Joan Lluís Vives” d'Ibi, José Luis Bartolomé
Intervenció del director d’Epa “Joan Lluís Vives de Ibi. Carles Durà
Intervenció de la presidenta de FEVAEPA Rosa María Bornay.
Intervenció de la regidora d'ducació Dª Fuensanta Carrillo
Intervenció de  l'Alcalde D. Rafael Serralta Vilaplana.

Actuacions:
Alumnes del col·legi Sanchis Banús.
Enrique Pastor
Grup de ball i danses “ La Dulzura “

12,30: Entrega dels guardons als participants de les escueles .
13,30: Els presentadors Miguel y Àngel Asensi finalitzaran  l'acte amb una actuació.

14: Dinar  RESTAURANTE “ SALONES TUAREG” o al lloc que hagen escollit cada centre

16,30: Visita guiada pel centre d'IBI
            Visita MUSEU DE LA BIODIVERSITAT.
            Visita al MUSEU DEL JOGUET .
            Visita a la PARRÒQUIA DE LA TRANSFIGURACIÓ.

Els guardonats tindran reservat els seients en les primeres files del teatre . La capacitat del teatre és de 900 persones.

Comencen els períodes de matrícula per a proves lliures i la JQCV


- Termini d'inscripció als examens de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià:  de l'1 d'abrul al 26 d'abril. Més informació

- Termini d'inscripció per a les proves per a l'obtenció dels títols de tècnic i tècnic superior de Formació Professional:  del 31 de març fins al 10 d'abril de 2014, ambdós inclosos. Més informació   

- Tremini per a sol·licitar les proves lliures de Graduat en Secundària: Durant el mes d'abril, per a la convocatòria de juny. Més informació

dimarts, 18 de març de 2014

LA FORMACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA PODRÀ CURSAR-SE EN ELS CENTRES DE FORMACIÓ DE PERSONES ADULTES

La Formació Professional Bàsica consta de 14 títols professionals bàsics que es desenvolupen a través de la LOMCE i amb els quals es pretén reduir l'abandonament de l'educació secundària obligatòria. 
Aquestes titulacions premetran continuar els estudis a aquells alumnes a partir dels 15 anys que havien optat per abandonar els estudis de l'ESO. Aquests alumnes, els pares o els tutors podran elegir l'opció de la Formació Professional Bàsica sense que açò supose que l'alumne no puga obtenir el títol de Graduat en Secundària, ja que en realitzar l'avaluació final de la Formació Professional, aquest podran obtindre el títol d'ESO i proseguir si es vol els estudis en el Batxillerta i la Formació Professional.
Els cicles inclouen mòduls relacionat amb les ciències aplicades i les ciències socials que permeten a l'alumne desenvolupar i aconseguir les competències d'aprenentatge permanent. Els mòduls presenten una major càrrega d'assignatures instrumentals.
Els cicles de Formació Professional Bàsica tindran una durada de dos cursos acadèmics, i van dirigits a alumnes entre 15 i 17 anys que hagen cursat tercer d'ESO o excepcionalment segon d'ESO, a través de la recomanació de l'equip docent del centre on cursava els estudis de Secundària i amb el consentiment dels tutors legals de l'alumne o de l'alumne mateix si aquest està emancipat.
També es preveu la impartició dels cicles de Formació Professional Bàsica per a estudiants que accedisquen amb més de 17 anys en els Centres de Formació de Persones Adultes.
Més informació: 

JORNADA SOBRE LES AULES MENTOR DE L'ALT PALÀNCIA

Les Aules Mentor "Alto Palancia" i el Centre Comarcal de Formació de Persones Adultes commemoren els 10 anys de funcionament de les Àules Mentor en la comaraca de l'Alt Palància. I amb aquest motiu dintre de les multiples activitata organitzades s'han programat unes Jornades sobre l'Educació d'Adults  i les noves tecnologies .

Les jornades oferixen l'oportunitat de reflexionar sobre el paper de les noves tecnologies en la Formació d'Adults i de compartir experiències i anàlisis de futur en aquest camp. 

Les jornades compten am la certificació oficial del CEFIRE de Castelló. 


Inscripció 


Més informació

divendres, 7 de març de 2014

COVONCAT EL XVIIé PREMI D'HONOR CIUTAT DE DÉNIA PER A LA FORMACIÓ DE PERSONES ADULTES

Enguany ja fa 27 anys que es convoca el  Premi d'Honor Ciutat de Dénia per a la Formació de Persones Adultes.

El premi s'atorga a una entitat, grup , col·lectiu o persona que tinga una trajectòria rellevant en el camp de la Formació Permanent i la Formació de Persones Adultes.

Durant tots aquest anys el premi ha recaigut en personalitats i entitats tan diverses com el CREC (Centre de Recursos d'Educació Contínua), Pep Aparicio, la Universitat Permamanent de la Universitat d'Alacant, l'editorial valenciana Denes o Rosa Graells.


Bases

dimarts, 4 de març de 2014

Convocades les Proves Lliures per a l'obtenció del Graduat en Secundària

La Conselleria d'Educació ha convocat les proves lliures per a l'obtenció del Graduat en Educació Secundària per a majors de 18 anys, per al curs actual 2013/2014


Durant l’any 2014 es realitzaran dos convocatòries de la prova els dies 6 de juny i 3 d’octubre.

La inscripció no té cap taxa. 

La inscripció és telemàtica i la documentació generada haurà de ser impresa i presentada durant el mes d’abril per a la convocatòria de juny, i en la segona quinzena d’agost i primera setmana de setembre, per a la d’octubre, preferentment en la direcció territorial de València, Alacant o Castelló. 

També es pot presentar en els Ajuntaments que tinguen finestreta única

En cas que la sol·licitud es presente davant d’una oficina de Correus, es farà en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada pel funcionari de Correus abans de ser certificada. 

Més informació:  

CERTAMEN LITERARI FEVAEPA 2014

Certamen Literari 2013. Algemesí.
Enguany se celebra a Ibi el Certamen Literari  anual d'FPA que organitza la Federació d'Associacions d'Alumnes de Formació de Persones Adultes (FEVAEPA). 

Sota el lema "Un llibre , una il·lusió" els centres d'FPA podran presentar un màxim de 5 treballs repartits entre els diferents cicles i nivells que imparteixen. 

El termini per a enviar els treballs és fins al 31 de març, i el 16 de maig es durà a terme l'acte d'entrega dels guardons als treballs seleccionats al Teatre Rio d'IBI, on se celebraran els diferents actes i activitats culturals complementàries a l'entrega dels guardons. 

El Certamen anual sol aplegar a multitud d'alumnes i mestres de diferents centres i localitats de tot arreu del territori valencià, en un dia en què a més de celebrar els guardons aconseguits pels alumnes servix també per a intercanviar vivències i experiències personals i col·lectives en l'àmbit de la Formació de Persones Adultes. 

Els darrers anys però, l'acte també ha servit per a reivinidicar una Formació Permanent al llarg de la vida i el manteniment de tots els centres existents. 

dilluns, 3 de març de 2014

Centres Municipals d'FPA. Una escola sostenible, un servei racional.



La reforma de l'Administració Pública ha obert la caixa de pandora i les Escoles Municipals de Formació d'Adults, les EPA , poden desparéixer.  Un més d'entre el ventall de serveis públics en perill d'extinció que fins ara rebien els ciutadans gràcies als seus esforços contribuents. Contribucions ciutadanes no sols aportades de manera directa en les retencions dineràries d'aquells que (ara com ara ) treballen i en la declaració anual de la renda de les persones físiques , sinó de manera indirecta i possiblement més sagnant i forta, en copagaments sanitaris, taxes educatives, impostos elèctrics, reciclatges i gairebé en tot allò que usem quotidianament.

La farsa tantes vegades repetida per uns governants cada vegada més allunyats de la realitat i les necessitats dels ciutadans queel ciutadà gasta massaja no cap credibilitat.  Gastem massa!  Diuen. Com? Anant al metge perquè ens cure ? Estudiant per a poder tindre un estatus de vida millor o millorable? Ajudant els nostres majors malalts o els nostres fills dependents perquè tinguen un nivell de vida digne? En això diuen que ens gastem els diners, en això diuen que balafiem i malgastem per damunt de les nostres possibilitats! I alguns a hores d'ara encara ho justifiquen.

Aquesta letargia tramposa i malintencionada, arriba ara a l'administració local. Però no a les despeses supèrflues, sumptuoses i o a despeses de màrqueting, sous i complements d'assessors (amics o familiars de) i d'altres espècies parasitàries.

Les Escoles d'Adults de titularitat municipal conformen una xarxa sòlida, estable i rendible mantinguda amb diners públics. Uns diners públics que repercutixen directament i propera als mateixos ciutadans que els abonen a l'administració a través dels impostos que paguen.

I quant ens costa a cada ciutadà el manteniment d'aquesta xarxa? 

El manteniment d'un Centre de Formació de Persones Adultes en un municipi mitjà al voltant dels 20.000 habitants suposa un cost aproximat de 10 euros per habitant a l'any, és a dir de menys d'1 euro mensual.  Poca cosa si  sabem que només amb les aportacions tributàries d'un treballador mitjà l'estat sol ingressar 42 de cada 100 euros que guanya aquest treballador.



La xarxa pública de Centre d'FPA és de més de 230 centres i  aproximadament un 70% dels quals, és a dir, 155  centres són municipals.  La majoria d'ells han oferit i oferixen els seus serveis a  alumnes  de tot el territori valencià i des de fa ja més de 30 anys, amb un resultats acadèmics, socials, econòmics i humans inqüestionables.

Pobles i ciutats com  l'Alcúdia, Bellreguard, Burjassot,  l'Alqueria, Iàtova,Godelleta, Canals, Moixent, Vallada, Aielo, Olleria, el Campello, Albaida, Cortes, Xest, Bunyol, Calp, Benicàssim, Almussafes, Cullera, Alfafar, Catarroja, Albal, Alboraia, Alfara, Benetússer, Altea, Catral, Carcaixent, Elx, Faura, Llutxent, la Pobla. Mutxamel, Oliva, Picanya, Rótova, Soneja, Castelló de la Ribera, Teulada,  Silla, Polinyà, Ondara , Caudiel, Onil , Torís  etc. Donen resposta a la demanada educativa i d'aprenentatge de més de 55.000 alumnes  en els diferents programes educatius.




La recent aprovació de la Llei 27/2013 de Racionalització i Sostinibilitat de l'Administració Local mitjançant la qual es buiden entre d'altres de competències educatives als municipis, i l'assumpció d'aquestes  competències per part de la Generalitat pot fer que molts centres municipals desapareguen definitivament, impedint així, no la duplicitat de funcions que és el que diu la llei, sinó la possibilitat que el ciutadà reba uns serveis educatius imprescindibles i necessaris, tot i contradient les recomanacions europees del Memoràndum de Lisboa i de la UNESCO que advoquen per un ensenyament al llarg de la vida i pròxim al ciutadà

Quina incompatibilitat hi ha en oferir aquests serveis a més de 55.000 ciutadans?

Podrà assumir la Generalitat el total de centres , professors, mestres i alumnes que gestionen de manera eficaç i amb uns resultats immillorables els Centres Municipals?

Quina racionalitat hi ha en deixar sense servei centres que han costat milers d'euros als ajuntaments per tal d'adequar-los a les diferents lleis autonòmiques sobre la qualitat dels edificis i locals on s'ubiquen les escoles?

No és veritat. Tornem a repetir-ho: No és veritat que l'administració pública en els seu conjunt, aquella que treballa en el manteniment de la cosa pública, inclosos els funcionaris que ho fan possible, siguen la causa d'aquesta maleïda crisi. El nombre de funcionaris és menor a la de la majoria de països europeus, els sous també i el nombre de serveis que s'oferixen als ciutadans també. 

Els ajuntaments han de servir per a alguna cosa, sí. I han de ser eficaços, sí! Com també la resta d'administracions, que ho han de ser en l'aplicació de serveis. I en aquest cas els serveis educatius i socials que oferixen els Centres de Formació de Persones Adultes, són eficaços, racionals i sostenibles perquè no dupliquen cap servei , ni envaïxen cap competència, simplement perquè són els municipis els que l'oferixen als seus ciutadans i omplin així el buit que altres administracions han obviat durant anys en el camp de l'ensenyament i l'aprenentatge permanent. 



Col·lectiu de Mestres Municipals


Publicat a :